Določanje krivulje eksternih stroškov prometne (ne)varnosti kot element strateškega načrtovanja prometnic : magistrska naloga /

Sodobna družba se poleg pozitivnih vse bolj zaveda tudi negativnih učinkov cestnega prometa, ki se kažejo v različnih oblikah. Ena izmed njih so prometnenesreče in njihove posledice, ki se lahko ponazorijo tudi v obliki stroškov, ki pri tem nastanejo. Prometni načrtovalci pri iskanju teoretičnega (p...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Sternad, Gabrijel. (Author)
Drugi avtorji: Lep, Marjan. (Thesis advisor)
Format: Thesis Knjiga
Jezik:Slovenian
Izdano: [Maribor : G. Sternad], 2010.
Teme:
Online dostop:http://dkum.uni-mb.si/Dokument.php?id=15894
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:Sodobna družba se poleg pozitivnih vse bolj zaveda tudi negativnih učinkov cestnega prometa, ki se kažejo v različnih oblikah. Ena izmed njih so prometnenesreče in njihove posledice, ki se lahko ponazorijo tudi v obliki stroškov, ki pri tem nastanejo. Prometni načrtovalci pri iskanju teoretičnega (pa tudi praktičnega) optimuma kapacitet prometnega omrežja po sodobnih, trajnostnih principih, namreč niso več zavezani upoštevati samo pretočnosti (kar praktično pomeni povečevati kapacitete cest, križišč, parkirnih površin),temveč iskati splošni optimum. Upoštevati morajo eksterne stroške prometa, ti pa so se zaradi spremenjenih vrednostnih sistemov (povečanje vrednosti človekovega zdravja in življenja) z vidika njihove strukture bistveno spremenili. Magistrska naloga obravnava problem eksternih stroškov prometnih nesreč z vidika njihove odvisnosti od prometne obremenitve cestnega odseka. Tako je v okviru naloge izvedena raziskava o odvisnosti dejanske (izmerjene) prometne varnosti od prometne obremenitve (gostote prometnega toka) ob upoštevanju uveljavljene metodologije za določanje eksternih stroškovprometnih nesreč. Raziskava je izvedena na treh cestnih odsekih državnih cest v Sloveniji, njeni rezultati pa so pomembni z vidika strateškegaprometnega planiranja in tudi raziskovanja tega področja v prihodnje.
Modern society becomes more and more aware of not only the positive but above all of the negative impacts of road transport, which are reflected in different forms. One of them is traffic accidents and their consequences that may be illustrateda by costs that derive from them. Transport planners search for theoretical (and practical) optimum capacity of the transport network using the modern, sustainable principles, and they are no longer engaged with taking into account only the traffic flow (what in practice means to increase the capacity of roads, intersections, parking areas), but are obligated to look for general optimum. The external costs of transport should be taken intoaccount, especially due to the changed value systems (increasing the valueof human health and life) that changed significantly in terms of their structure. The Master's thesis introduces the problem of external costs of road accidents in terms of their dependence on road section traffic loading. Thus, the dependence of actual (measured) traffic safety on traffic density was carriedout by taking into account the established methodology for determining the external costs of road accidents. The research was realized upon three regional road sections in Slovenia and its results are important for further strategic transport planning and research.
Opis knjige/članka:Mentor Marjan Lep.
Fizični opis:IX, 90 f. : ilustr. ; 30 cm.
Bibliografija:Bibliografija: f. 83-86.
Povzetek ; Abstract.