Učinkovitost navodil za pisanje maturitetnega eseja iz slovenščine : magistrsko delo /

Raziskava preučuje učinkovitost navodil maturitetnega eseja iz slovenščine. Avtorica ugotavlja, kako na rezultate in uspešnost maturitetnega eseja vpliva oblikovanost navodil, njihova razumljivost, jasnost, natančnost zahtevnosti. Presoja skladnost oziroma odstopanja ugotovitev raziskave od teoretič...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Erhartič, Blanka. (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Krakar-Vogel, Boža. (Εισηγητής διατριβής)
Μορφή: Thesis Βιβλίο
Γλώσσα:Slovenian
Έκδοση: Maribor : [B. Erhartič], 2007.
Θέματα:
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή
Περίληψη:Raziskava preučuje učinkovitost navodil maturitetnega eseja iz slovenščine. Avtorica ugotavlja, kako na rezultate in uspešnost maturitetnega eseja vpliva oblikovanost navodil, njihova razumljivost, jasnost, natančnost zahtevnosti. Presoja skladnost oziroma odstopanja ugotovitev raziskave od teoretičnih izhodišč, vse skupaj primerja z lastnimi pogledi na obravnavano problematiko, kar temelji na njenih osebnih praktičnih izkušnjah pri šolskem poučevanju in zunanjem ocenjevanju maturitetnih esejev. Ugotavlja, da merjenje kandidatovih zmožnosti samo skozi uresničevanje taksonomskih ravnin ni zadostno, saj na uspešnost maturitetne esejske naloge vpliva oblikovanost navodil, v njih niso zmeraj enakomerno zajete vse taksonomske stopnje, kandidati niso nujno uspešnejši pri navodilih na nižji taksonomski stopnji; rezultati predmaturitetnih esejev so praviloma slabši od rezutatav maturitetnih esejev; poleg oblike navodil vpliva na kakovost esejske naloge tudi predhodna priprava dijakov pri pouku, poznavanje literarnih besedil in splošna literarna razgledanost. Spoznanja o učinkovitosti navodil za pisanje maturitetnega eseja so nujna za sestavljalce esejskih nalog in navodil, lahko pa so smernica tudi poučujočim učiteljem književnosti pri slovenščini, kajti glede na odzive na maturitetna esejska navodila je mogoče dijake/kandidate na ta del maturitetnega izpita bolje pripraviti.
The research investigates the efficiency of the matura essay instructions. The authoress states how the results and the successfulness of the matura exam are related to the formation of instructions, their clarity, comprehensibility and accuracy of the level of demand. She estimates the accordance and the deviations of the research with the theoretical basis and compares everything with her own regards, founded on her personal experience in teaching as well as in the external evaluation of the matura essays. The main findings are that the evaluation of the candidates' capabilities only in regard to their fulfilment of the taxonomic levels wouldn't be enough. The successfulness of the matura essay depends on the formation of instructions which do not always evenly include all the taxonomic levels, and the candidates may not always be successful dealing with the instructions at the ordinary level, the results of the pre-matura exams are as a rule not as good as the results of the matura exams. The other factors that have an influence on the quality of the essay are the preparation of the students during class, their knowledge of literary texts and their general knowledge. The findings about the efficiency of the writing instructions for the matura essay are necessary for those who prepare tasks and instructions for students as well as for the teachers of literature in Slovene subject. Regarding the responses to the matura essay instructions, the candidates could be better prepared.
Φυσική περιγραφή:XVIII, 217 f. ; 30 cm.
Βιβλιογραφία:Bibliografija: f. 214-216.
Izvleček ; Abstract.