Vrednotenje učnega načrta za pouk geografije v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidikov družbenih potreb, izobraževalnih smernic in geografske znanosti : doktorska disertacija /

Doktorska disertacija Vrednotenje učnega načrta za pouk geografije v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidikov družbenih potreb, izobraževalnih smernic in geografske znanosti je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu naloge so predstavljene: - splošne teoretične osnove kurikulum...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Konečnik Kotnik, Eva. (Author)
Drugi avtorji: Kolnik, Karmen. (Thesis advisor), Ivanuš-Grmek, Milena. (Thesis advisor)
Format: Thesis Knjiga
Jezik:Slovenian
Izdano: [S. l. : E. Konečnik Kotnik], 2008.
Teme:
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:Doktorska disertacija Vrednotenje učnega načrta za pouk geografije v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidikov družbenih potreb, izobraževalnih smernic in geografske znanosti je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu naloge so predstavljene: - splošne teoretične osnove kurikuluma in učnega načrta (opredelitev in medsebojno razmerje kurikuluma in učnega načrta, elementi kurikuluma in učnega načrta s poudarkom na pristopih k evalvaciji kurikuluma in evalvacijskih strategijah, opredelitev razvojnih stopenj kurikuluma s primeri razvoja izbranih tujih kurikulumov - Finska in Velika Britanija); - razvojne značilnosti gimnazijskega programa v Sloveniji s ključnimi poudarki na rezultatih vrednotenja pouka in učnih načrtov gimnazijskih predmetov s poudarkom na geografiji (institucionalni razvoj slovenske gimnazije, analiza rezultatov vrednotenja pouka v slovenski gimnaziji, analiza rezultatov vrednotenja učnih načrtov gimanzijskih predmetov); -razvojne značilnosti učnega načrta za pouk geografije v splošni gimnaziji v Sloveniji (spreminjanje položaja predmeta geografija v predmetniku gimnazije v različnih fazah institucionalnega razvoja gimnazije, rezultati analize učnih načrtov za pouk geografije v slovenski gimnaziji v obdobju od šestdesetih let preteklega stoletja do danes); -rezultati primerjalne analize izbranih finskega, angleškega in slovenskega učnega načrta za geografijo v gimnaziji oz. na primerljivih izobraževalnih nivojih. V empiričnem delu naloge so predstavljeni: - rezultati vrednotenja učnega načrta za geografijo v splošni gimaziji v Sloveniji z vidika družbenih potreb, izobraževalnih smernic in z vidika geografske znanosti, - rezultati vrednotenja učnih načrtov in simulacij učnega načrta za geografijo v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidika gimnazijskih učiteljev geografije in študentov geografije, vključno z rezultati metaevalvacije. V sklepnih mislih doktorske disertacije je izpostavljena potreba po sistematičnem in kontinuiranem razvijanju učnega načrta za geografijo v splošni gimnaziji, kar je v skladu z mednarodnimi tendencami razvoja kurikulumov ter problemi razvijanja učnega načrta za geografijo v splošni gimnaziji, ki so se pri nastajanju doktorske disertacije izkazali kot ključni.
Our doctoral dissertation Syllabus evaluation for geography lessons in general high schools in the Republic of Slovenia, including views with particular to societal needs, educational directives and geographical esience, is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part of our dissertation presents: - general theoretical bases of curriculum and syllabus (determination and the relationship between curriculum and syllabus, elements of curriculum with emphasis on various accessions to the evaluation of curriculum and evaluation strategies, determination of developmental stages of currculum, including examples of development of selected foreign curriculums - Finland and United Kingdom); - developmental characteristics of high school program within the Republic of Slovenia with key emphases on results regarding assessment of lessons and syllabuses of high school subjects with special emphasis on geography (instutional development of Slovenian high school, analysis of the results of assessment of lessons in Slovenian high school, analysis of the results of syllabus assessment of high school subjects); -developmental characteristics of syllabus for geography lessons in general high school in the Republic of Slovenia (amending the position of the subject geography in the weekly schedule of subject of the above-mentioned high school in various stages of instutional development of high school, the results of the analysis of syllabuses for geography lessons in Slovenian high school within the period from 1960is of previous century until today); - the results of comparative analysis of Slovenian syllabus for geography in general high school as well as Finnish and British syllabus at comparable educational levels. The empirical part of our dissertation presents: - the results of evaluating syllabus for geography in general high school in the Republic of Slovenia, including the view with particular to societal needs, educational directives and geographical science; - the results of evaluating syllabuses and syllabus simulations for geography in general high school in the Republic of Slovenia, including the view with particular to high school professors of geography, geography students, including the results of methaevaluation. The final conclusions of our doctoral dissertation represent the exposed need for systematic and continuous development of syllabus for geography in general high school, that is in accordance with international tendencies of curriculum development and other issues of developing syllabus for geography in general high schools, which have been found as crucial during the establishment and creation of this doctoral dissertation.
Fizični opis:306 str., [40] str. pril. : graf. prikazi ; 30 cm.
Bibliografija:Bibliografija: str. 280-298.
Povzetek ; Abstract.