Med fikcijo in resničnostjo v avtobiografski prozi /

V postmoderni literarni teoriji se literatura kot eden od možnih fikcijskih svetov ne vzpostavlja v nasprotje z resničnostjo. Vezi med stvarnostjo in fikcijo se najočitneje prepletajo v tistih literarnih žanrih, ki opazneje fingirajo resničnost, kot je na primer avtobiografska proza. V prispevku je...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Čeh, Jožica. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Jezik in slovstvo
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:V postmoderni literarni teoriji se literatura kot eden od možnih fikcijskih svetov ne vzpostavlja v nasprotje z resničnostjo. Vezi med stvarnostjo in fikcijo se najočitneje prepletajo v tistih literarnih žanrih, ki opazneje fingirajo resničnost, kot je na primer avtobiografska proza. V prispevku je na primeru Cankarjevega Mojega življenja predstavljena vloga fikcijskih signalov. Kljub trdnim referencam v zunajliterarnem svetu je Cankarjevo Moje življenje zgolj ena od številnih možnih variant ubeseditve pisateljeve resničnosti. Besediini fikcijski signali umeščajo Cankarjevo Moje življenje v avtobiografsko kratko prozo. Na idejno-tematski, strukturni in slogovni ravni se Cankarjevo Moje življenje vpisuje v etično psihološko črtico z avtobiografsko osnovo kot prevladujočo pripovedno zvrst Cankarjevega literamega ustvaljanja po letu 1910, kakor tudi v kontekst tematizacije identitetne krize subjekta v evropski moderni.
In postmodern literary theory literature as one of the possible fictional worlds does not place itself in opposition to reality. The links between reality and fiction are most obvious in those literary genres that more noticeably simulate reality, such as autobiographical prose, for instance. In the article the role offictional signals in the case of Cankar's My Life is presented. ln spite of concrete references located in the extra-literary world, Cankar's My Life is only one of numerous possible ways of putting the writer's reality into words. Textual fictional signals place Cankar's My Life in autobiographical short prose. On the conceptual-thematic, structural and stylistic level Cankar's My Life establishes itself as an ethical psychological sketch with an autobiographical basis, the prevailing narrative genre of Cankar 's literary creativity after 1910, as well as placing itself in the context of the thematization of the identity crisis of the subject in the European modern.
Fizični opis:str. [23]-35.
Bibliografija:Bibliografija: str. 34-35.
Povzetek ; Abstract.
ISSN:0021-6933