Preprečevanje nasilja v šoli : diplomsko delo = Prevention of violence in schools : graduation thesis /

Velja, da otrok, ki kaže odklonilno vedenje v šoli do svojih vrstnikov ali drugih vpletenih v vzgojno-izobraževalnem sistemu (učitelji, čistilka, hišnik, kuharica itd.), na neki način prikazuje odsev svojega vsakdanjega življenja in vzgoje, ki jo dobi od staršev, razen v primerih, ko so za takšna de...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Jakopiček, Mojca. (Author)
Drugi avtorji: Protner, Edvard. (Thesis advisor)
Format: Thesis Knjiga
Jezik:Slovenian
Izdano: Maribor : [M. Jakopiček], 2016.
Teme:
Online dostop:https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=59667
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 04728nam a2200289 i 4500
001 22472968
003 SI-MaCOB
005 20160829000000.0
008 160829s2016 xv a f|m |||| ||slv c
041 0 |a slv  |b slv  |b eng 
080 |a 364  |2 UDCMRF 2011 
100 1 |a Jakopiček, Mojca.   |4 aut 
245 0 0 |a Preprečevanje nasilja v šoli :   |b diplomsko delo = Prevention of violence in schools : graduation thesis /   |c Mojca Jakopiček.  
246 3 1 |a Prevention of violence in schools 
260 |a Maribor :   |b [M. Jakopiček],   |c 2016. 
300 |a 115 f. :   |b tabele ;   |c 30 cm.  
500 |a Mentor Edvard Protner.  
502 |a Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko, 20160701.  
504 |a Bibliografija: f. 109-115.  
504 |a Povzetek ; Abstract.  
520 |a Velja, da otrok, ki kaže odklonilno vedenje v šoli do svojih vrstnikov ali drugih vpletenih v vzgojno-izobraževalnem sistemu (učitelji, čistilka, hišnik, kuharica itd.), na neki način prikazuje odsev svojega vsakdanjega življenja in vzgoje, ki jo dobi od staršev, razen v primerih, ko so za takšna dejanja kriva določena bolezenska stanja. Zato se nasilje otrok velikokrat navezuje na odnose v družini ali pa na vpliv družbe, saj so mladostniki za uveljavljanje in dokazovanje svojim prijateljem pripravljeni storiti marsikaj. Z uvedbo Konvencije o otrokovih pravicah, ki jo je sprejela Generalna skupščina Združenih narodov leta 1989 in je začela veljati 2. septembra 1990, se je družba začela zavedati problema nasilja nad otroki. Poostrili so se nadzori centrov za socialno delo, ki tudi sedaj budno bdijo nad družinami in reagirajo ob vsakem odklonilnem, za našo družbo moralno nesprejemljivem vedenju. Vključevati so se začeli tudi v delo šole, ko je šola zaznala, da so otroku v družini kršene osnovne pravice, kot tudi takrat, ko se je otrok vedel skrajno neprimerno in izvajal nasilje nad drugimi. Vendar so morale šole, ki so imele leta 2008 posebej zavedene otrokove pravice in dolžnosti, le-te umakniti in vpeljati svoj vzgojni načrt zaradi različnih polemik in svojevrstnih pogledov na dokumentacijo. Ker je vnašanje pravnih vsebin v šolsko disciplino lahko preveč formalnega pomena, ko gledamo vzgojne načrte in šolske redove, ki povzemajo Zakon o osnovni šoli, morajo učitelji dobro shajati s predpisi in ukrepi in se za njih odločati ne samo na pravno-formalni osnovi, temveč na tudi osnovi vseh okoliščin in vzrokov, ki so povod za določeno vedenje učencev. Vendar se šole, kljub temu da bi se lahko bolj posvetile problematiki nasilja z določenimi preventivnimi programi, v večji meri bolj osredotočajo na vzgojne ukrepe kot kurativo. 
520 |a Therefore we know that a child who shows symptoms of antisocial behaviour in school towards his/her schoolmates or other staff present in educational process of a child (teaching staff, cleaners, maintence, catering etc.) he or she shows, in a way, a reflection of his/her daily life and upbringing received from their parents with the exception of long-term illness. Violent behaviour of kids is often connected to a family relations or to a social influence as teens are ready to do a lot of things to prove themselves to their friends. With the introduction of Children's Right Convention, accepted by the General Assembly of the UN in 1989, valid as of September 2 1990, the society has become more aware of the problem of child abuse. The supervision role of Centres for Social work has been enforced and even today they present a primary point of action if antisocial or violent behaviour against children is noted. They became actively engaged in school life of child if the school reported that child's basic rights are violated in the family as well as when the child has demonstrated violent behaviour towards others. However, the schools, which until 2008 had child's rights and duties defined as a special part of school rules, had to pull back and introduce a plan which is designed by the school. Input of legal framework into school disciplinary procedures can have a huge effect on formality and when rules and regulations of the legal framework (ZovFI) are consulted, we can observe that the teachers must be well trained not to follow just the legal framework, but also all the circumstances and reasons behind certain actions of pupils. 
653 0 |a diplomska dela  |a nasilje v šolah  |a medvrstniško nasilje  |a vrstniki  |a preprečevanje nasilja  |a vzgojni ukrepi 
653 0 |a theses  |a violence  |a violence in schools  |a bullyng  |a violence prevention  |a peers  |a educational measures 
700 1 |a Protner, Edvard.   |4 ths 
856 4 1 |u https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=59667 
040 |a PEFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d PEFMB  |e ppiak