Ali je poporodni splav moralno dopustno dejanje? Is after-birth abortion a morally permissible action? /

V primerih, ko so kriteriji, kot so družbeni, psihološki ali ekonomski stroški za bodoče starše, upravičeni razlogi za splav tudi v primeru, ko je zarodek zdrav, če je moralni status zarodka in novorojenca enak in če noben izmed njiju nima moralne vrednosti zgolj zaradi potenciala, da postane oseba,...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Kaiser, Neja. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Online dostop:http://daf.splet.arnes.si/files/2016/09/%C5%A0TUDENTSKI-FILOZOFSKI-ZBORNIK-2015-in-2016.pdf
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Študentski filozofski zbornik 2015 in 2016
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:V primerih, ko so kriteriji, kot so družbeni, psihološki ali ekonomski stroški za bodoče starše, upravičeni razlogi za splav tudi v primeru, ko je zarodek zdrav, če je moralni status zarodka in novorojenca enak in če noben izmed njiju nima moralne vrednosti zgolj zaradi potenciala, da postane oseba, potem bi morali enaki razlogi, ki upravičujejo splav, upravičevati uboj potencialne osebe na stadiju novorojenca. Omenjamo zgolj nekatere od mnogih odzivov na to trditev in se pridružujemo tistim, ki menijo, da trditve kljub predstavljenim razlogom ne moremo sprejeti. Posebno pozornost poklanjamo odzivu Regine A Rini, saj se naš razlog, zakaj poporodni splav ni moralno dopustno dejanje, na neki točki povezuje z enim od njenih. Ugotavljamo namreč, da lastnost pripisati si obstoj in se zavedati, da je onemogočanje takšnega obstoja izguba, ni nujni, ampak zgolj zadostni pogoj za pridobitev statusa osebe, iz česar sledi, da bi lahko tudi novorojencem pripisali status osebe.
If criteria such as social, psychological or economic costs are a justified reason for expecting parents to decide for an abortion, even if the foetus is healthy, and if a foetus and a new-born child share the same moral status, and if none of them has a moral value just because of the potential of becoming a person, then the same reasons which justify abortion should also justify the killing of a new-born. We are mentioning only some of the responses to the statement above and are siding with those who believe that we should not accept this conclusion, despite the reasons presented. We acknowledge the contribution of Regina A. Rini%s response, because our reason for why after-birth abortion is morally unacceptable correlates, in some views, to one of hers. We find that the ability of ascribing existence to oneself and being aware that the termination of such an existence is a loss, is not a necessary, but merely a sufficient reason for gaining the status of a person. Therefore, we should be able to ascribe the status of a person to new-borns as well.
Opis knjige/članka:Nasl. z nasl. zaslona.
Opis vira z dne 29. 9. 2016.
Besedilo v slov.
Fizični opis:Str. 17-25.
Bibliografija:Bibliografija: str. 25.
Povzetek ; Abstract.
ISSN:2464-0468