Spolna diferenciacija vrednotnih usmeritev otrok v osnovni šoli : magistrsko delo /

Živimo v časih, ki kličejo po moralni in vrednotni preobrazbi človeka. Vrednote imajo nedvomno pomembno vlogo v družbi in življenju ljudi kot posameznikov. So pomembna vrsta prepričanj o tem, kaj je dobro in zaželeno, so del kulture, brez katere posameznik ne more. Glavni namen magistrskega dela je...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Mašera, Andreja. (Author)
Drugi avtorji: Tavčar Krajnc, Marina. (Thesis advisor)
Format: Thesis Knjiga
Jezik:Slovenian
Izdano: Maribor : [A. Mašera], 2016.
Teme:
Online dostop:https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=58805
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 04576nam a2200289 i 4500
001 22665480
003 SI-MaCOB
005 20161014000000.0
008 161014s2016 xv af f|m |||| ||slv c
041 0 |a slv  |b slv  |b eng 
080 |a 316.7  |2 UDCMRF 2011 
100 1 |a Mašera, Andreja.   |4 aut 
245 0 0 |a Spolna diferenciacija vrednotnih usmeritev otrok v osnovni šoli :   |b magistrsko delo /   |c Andreja Mašera.  
260 |a Maribor :   |b [A. Mašera],   |c 2016. 
300 |a 96, [6] str., 7 str. pril. :   |b tabele, graf. prikazi ;   |c 31 cm.  
500 |a Mentorica Marina Tavčar Krajnc.  
502 |a Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za sociologijo, 20160923.  
504 |a Bibliografija: f. [1-6] 
504 |a Povzetek ; Abstract.  
520 |a Živimo v časih, ki kličejo po moralni in vrednotni preobrazbi človeka. Vrednote imajo nedvomno pomembno vlogo v družbi in življenju ljudi kot posameznikov. So pomembna vrsta prepričanj o tem, kaj je dobro in zaželeno, so del kulture, brez katere posameznik ne more. Glavni namen magistrskega dela je z metodo anketiranja učencev sedmega in devetega razreda s Kozjansko-Obsoteljske regije ugotoviti, v kolikšni meri, če sploh, biološki spol anketirancev bistveno vpliva na njihovo oceno pomembnosti vrednot, katere so tiste vrednotne usmeritve, ki so višje ocenjene pri dečkih in katere pri deklicah, ter kateri dejavniki pomembno vplivajo na oblikovanje njihovih vrednotnih usmeritev. Raziskava kaže vpliv spola in starosti na oblikovanje spolno diferenciranih vrednotnih usmeritev otrok v osnovni šoli. Med dvajsetimi raziskovani vrednotami, ki jih dečki pojmujejo kot zelo pomembne in ocenjujejo višje kot deklice, so zabava, tekmovanje, denar, šport, lepota, dobra hrana in vzorniki. Vrednote, ki jih deklice pojmujejo kot zelo pomembne in jih ocenjujejo višje kot dečki, so prosti čas, prijateljstvo, sreča, ljubezen, znanje, red, zdravje, družina, resnica, poštenost in učni uspeh. S starostjo anketiranih učencev se nepričakovano manjša pomen znanja in učnega uspeha, reda, prostega časa, lepote, narave, vzornikov. Najpomembnejša dejavnika za razlike v ocenah posameznih vrednot med deklicami in dečki sta primarna in sekundarna socializacija, pri čemer v obdobju med 12 in 15 letom na oblikovanje spolno diferenciranih vrednotnih usmeritev po mnenju učencev, vključenih v raziskavo, bistveno vplivata šola in vrstniki. 
520 |a The times we live in demand a great change in people's morals and values. Values, undoubtedly, play a very important role in every society and the lives of its members as individuals. They are considered as the guidelines of life. Values represent important opinions about what is appropriate and desired, and form a part of the culture that guides the lives of its members. The purpose of this master's thesis was threefold: firstly, to find out to what extent, if at all, gender influences children's evaluation of the importance of value orientations; secondly, to determine which values are evaluated more highly by girls and boys; and finally to identify the key factors which influence the formation of any gender-differentiated value orientations. Of twenty values assessed, the researched showed that boys evaluated fun, competition, money, sport, beauty, good food and peers more highly than girls. Conversely, girls evaluated free time, friendship, happiness, love, knowledge, tidiness, health, family, truth, honesty and school success more highly. Unexpectedly, the research showed that the older the children were, the less importance they assigned to knowledge, school success, tidiness, free time, beauty, nature and peers. The study found that the processes of primary and secondary socialization are the defining factor for differences of individual values between boys and girls. Furthermore, the research showed that between the ages 12 and 15 gender-differentiated values are mostly influenced by the process of education and peers. In conclusion, the formation and relative importance of children's values appears to be gender-dependent, primarily as a result of external influences during childhood. 
653 0 |a magistrska dela  |a vrednote  |a šola  |a socializacija  |a vrstniki  |a vrednotne usmeritve  |a spolna diferenciacija 
653 0 |a master theses  |a values  |a school  |a socialization  |a peers  |a value orientations  |a gender differentiation 
700 1 |a Tavčar Krajnc, Marina.   |4 ths 
856 4 1 |u https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=58805 
040 |a PEFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d UKM  |e ppiak 
040 |a PEFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d PEFMB  |e ppiak