Glasbeni simboli : podobnost med simboli iz pradavnine in med risbami v zgodnjem otroštvu /

Delo je posvečeno klasični vzporednosti med slikovnimi najdbami iz kamene dobe in zgodnjimi otroškimi risbami. Je danes to sploh mogoče? Prazgodovinski začetek slikovnih sporočil je glede na novejše raziskave verjetno starejši, kot smo mislili do zdaj. Prvi del članka se nekoliko bolj posveča tem na...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Weinlich, Wolfgang. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:German
Teme:
Online dostop:http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2017/2-3/REI_vol10_issue2-3.pdf
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Revija za elementarno izobraževanje
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 03009naa a2200253 ib4500
001 23484680
003 SI-MaCOB
005 20171124000000.0
008 171124s2017 xv a f||||||||| ||ger c
041 0 |a ger  |b slv  |b ger 
080 |a 373.3  |2 UDCMRF 2011 
100 1 |a Weinlich, Wolfgang.   |4 aut 
245 0 0 |a Glasbeni simboli :   |b podobnost med simboli iz pradavnine in med risbami v zgodnjem otroštvu /   |c Wolfgang Weinlich.  
246 1 3 |a Musikalische Symbole: Ähnlichkeiten zwischen Symbolen aus der Altsteinzeit und frühen kindlichen Bildzeichen 
300 |a str. 275-287 :   |b Ilustr. 
500 |a Nasl. v slov., besedilo v nem. 
504 |a Bibliografija: str. 286-287.  
504 |a Povzetek ; Zusammenfassung: Musikalische Symbole: Ähnlichkeiten zwischen Symbolen aus der Altsteinzeit und frühen kindlichen Bildzeichen.  
520 |a Delo je posvečeno klasični vzporednosti med slikovnimi najdbami iz kamene dobe in zgodnjimi otroškimi risbami. Je danes to sploh mogoče? Prazgodovinski začetek slikovnih sporočil je glede na novejše raziskave verjetno starejši, kot smo mislili do zdaj. Prvi del članka se nekoliko bolj posveča tem najdbam in interpretaciji le-teh. V iskanju morebitnega teoretičnega konteksta k omenjeni vzporednosti so v članku komentirana izrazna semiotika Arna Sternsa in evolucijska prizadevanja Irenäusa Eibl-Eibesfeldtsa. Najdena je bila šele v razlagah Ikonologija jezika Susane Petrillis. Pri hkratni zavrnitvi sumljivega biologizma predstavlja članek nekakšno hermenevtiko, ki še vedno dopušča klasični paralelizem, vendar le kot afirmacijo samega začetka, postavitve in avtonomije človeške likovne govorice. 
520 |a Die Arbeit ist dem klassischen Parallelismus von steinzeitlichen Bildfunden und frühen Kinderzeichnungen gewidmet. Ist ein solcher heute noch möglich? Der prähistorische Anfang von Bildsprache dürfte neuesten Forschungen zufolge länger zurückliegen als bisher angenommen. Der erste Teil der Arbeit widmet sich hierzu etwas ausführlicher den Funden und Interpretationen. Auf der Suche nach einem möglichen theoretischen Kontext für besagten Parallelismus kommentiert die Arbeit sodann die Ausdruckssemiologie Arno Sterns und die evolutionstheoretischen Anstrengungen Irenäus Eibl-Eibesfeldts. Fündig wird sie allerdings erst bei den Ausführungen Susan Petrillis zur Ikonizität von Sprache. Bei gleichzeitiger Zurückweisung verfänglicher Biologismen bietet die Arbeit so eine Hermeneutik, die jenen klassischen Parallelismus immer noch ermöglicht, jedoch nur als emphatische Affirmation von Anfang, Setzung und Autonomie menschlicher Bildsprache. 
653 0 |a likovna umetnost  |a osnovna šola  |a likovni jezik  |a izrazna semiotika  |a otroške risbe 
773 0 |t Revija za elementarno izobraževanje  |d Maribor : Pedagoška fakulteta, 2008-  |x 1855-4431  |g Letn. 10, št. 2/3 (2017), str. 275-287 
856 4 1 |u http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2017/2-3/REI_vol10_issue2-3.pdf 
040 |a PEFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d PEFMB  |e ppiak