Na robu = On the brink : Moderna galerija, Ljubljana, [25. 4.-15. 9. 2019 : vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929-1941) : mednarodna pregledna razstava = the visual arts in the Kingdom of Yugoslavia (1929-1941) : international survey exhibition] /

Rdeča nit razstave je pogled na Kraljevino Jugoslavijo, kakor nam jo poleg tedanjega umetnostnega prizorišča na svoj način razkriva potopis Louisa Adamiča Vrnitev v rodni kraj, ki je v Združenih državah Amerike izšel leta 1934 in tam postal večkrat ponatisnjena uspešnica. V Kraljevini Jugoslaviji je...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Main Authors: Bogdanović, Ana, 1984- (Author), Jenko, Marko, 1980- (Editor, Curator, Translator), Magaš Bilandžić, Lovorka. (Author), Kosanović, Dejan. (Author), Merenik, Lidija, 1958- (Author), Nikolčić, Marja. (Author), Penušliski, Kiril. (Author), Pirjevec, Jože. (Author), Pirman, Alenka. (Author), Prelog, Petar. (Author), Rafaelić, Daniel. (Author), Repe, Božo. (Author), Sretenović, Dejan. (Author), Štrumej, Lara. (Author), Udovičić, Ivana. (Author), Vrdlovec, Zdenko. (Author), Vrečko, Asta. (Author)
Drugi avtorji: Žerovc, Beti. (Editor), Intihar-Ferjan, Jana. (Author of introduction, etc.), Rogina, Bojana. (Author of introduction, etc.), Charney, Urška. (Translator), Beusan, Filip. (Photographer)
Format: Knjiga
Jezik:Slovenian
English
Izdano: Ljubljana : Moderna galerija, 2019
Teme:
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:Rdeča nit razstave je pogled na Kraljevino Jugoslavijo, kakor nam jo poleg tedanjega umetnostnega prizorišča na svoj način razkriva potopis Louisa Adamiča Vrnitev v rodni kraj, ki je v Združenih državah Amerike izšel leta 1934 in tam postal večkrat ponatisnjena uspešnica. V Kraljevini Jugoslaviji je bilo to delo prepovedano. Vrnitev v rodni kraj nam omogoči soočiti "objektivno" in "subjektivno" v kontekstu. Louis Adamič nam zapleteno stanje Kraljevine Jugoslavije orisuje prek različnih srečanj, tudi z umetniki, kot so bili kipar Ivan Meštrović, slikar Petar Dobrović in pisatelj Miroslav Krleža, ter nazadnje prek svojega sprejema pri kralju Aleksandru I., dobro leto pred atentatom v Marseillesu. Adamič Jugoslavijo odkriva kot deželo na robu, polno surovih kontrastov, razpeto med starimi, predmodernimi običaji in primežem kapitalizma ter slutnjo bližajočega se konca, tudi v širšem evropskem in svetovnem okviru. A ta nemirni predvojni čas, ko so se med seboj spopadale različne ideje jugoslovanstva, od kraljevega integralnega do tistega, ki je zastopalo egalitarnost, je obenem tudi čas nastanka prve, tako rekoč uradne skupne zgodovine umetnosti vseh jugoslovanskih narodov, ki jo povezujemo z imenom umetnostnega zgodovinarja in kustosa Milana Kašanina, Beneškim bienalom (1938, 1940) in mednarodno kulturno politiko Kraljevine Jugoslavije.
Opis knjige/članka:Avtorji besedil navedeni v kolofonu.
Slov. besedilo in prevod v angl.
Seznam umetnic in umetnikov: str. 444.
800 izv.
Fizični opis:445 str. : ilustr. ; 27 cm.
Bibliografija:Bibliografija: str. 422-433 in pri posameznih prispevkih.
ISBN:9789612061395 :