Racionalizacija zimskega vzdrževanja cest z uporabo matematičnih metod /

Realni sistem kot je vodenje in izvajanje službe zimskega vzdrževanja cest so kompleksen in zapleten sistem. Optimalnost delovanja kompleksnega sistema zimskega vzdževanja cest je mogoče zagotavljati na makro in mikro ravni. Z ozirom na prepletenost dejavnosti je za racionalizacijo celotnega sistema...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Rodošek, Vlasta. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Zbornik
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 03033naa a2200217 ib4500
001 3967254
003 SI-MaCOB
005 19981221000000.0
008 981014s1998 xv |||||||||||||| ||slv c
040 |a KTFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d KTFMB  |e ppiak 
041 0 |a slv  |b slv  |b eng 
080 |a 625.7/.8 
100 1 |a Rodošek, Vlasta.   |4 aut 
245 0 0 |a Racionalizacija zimskega vzdrževanja cest z uporabo matematičnih metod /   |c Vlasta Rodošek.  
300 |a Str. 381-386.  
500 |a Znanstveni članek.  
504 |a Literatura: str. 387.  
520 |a Realni sistem kot je vodenje in izvajanje službe zimskega vzdrževanja cest so kompleksen in zapleten sistem. Optimalnost delovanja kompleksnega sistema zimskega vzdževanja cest je mogoče zagotavljati na makro in mikro ravni. Z ozirom na prepletenost dejavnosti je za racionalizacijo celotnega sistema potrebno posamezne vplivne dejavnike kvalificirati ter jih prvenstveno ločeno obravnavati na mikro ravni. Na makro ravni lahko zimsko vzdrževanje cest racionaliziramo, če vplivamo na dejavnike dolžine poti, plana pluženja, vključevanja posameznih vozil in ustreznih delavcev, nadomeščanje strojev in naprav, kooperacije s podizvajalci, uporabo materialov za posipavanje in njih zaloge ter uvedbo sodobnih naprav za zajemanje podatkov in informiranje uporabnikov. Vsako optimiranje oziroma racionalizacija na mikro ravni ima za direktno posledico tudi izboljšanje stanja na makro ravni, zato je v eksperimentalnem delu prikazana možnost racionalizcije zimskega vzdrževanja cest na primeru izdelave plana pluženja in posipanja z uporabo matamatičnih metod - diskretnega dinamičnega programiranja. 
520 |a Real systems as management and execution of the winter road maintenance services are complex and complicate. The optimal effect of the complex winter road maintenance system may be introduced on macro and micro levels. As the activities are quite intermixed, it is necessary to qualify particular influential factors and first of all to treat them separately on micro level in order to rationalize the whole system. On macro level the winter road maintenance can be rationalized by influencing the factors of route lenght, snow clearing scheme, the introduction of particular vehicles and workers, the replacement of machines and devices, cooperation with subcontractors, the use of salt and its stock and the introduction of advanced equipment for collecting data and informing the users. Each item of optimization or rationaliuzation on micro lavel results directly in improved state on macro level. Therefore the experimental part shows the possibility how to rationalize the winter road maintenance by woking out a snow clearing and spreading plan with the use of mathematical methods - discrete dynamic programming. 
653 0 |a vzdrževanje cest  |a zimsko vzdrževanje cest  |a ceste  |a matematične metode 
773 0 |a Kongres Transport - promet - logistika (1 : 1998 : Maribor)  |t Zbornik  |d Maribor : Fakulteta za gradbeništvo, 1998  |w 42938881  |z 8643502472  |g Str. 381-386