Nova realnost skupnih vlaganj v smislu organizacijskega instrumenta mednarodnega trženja /

Skupna vlaganja so specifičen organizacijski instrument vstopa na tuje trge. Zaradi sinergičnosti učinkov so lahko rezultati skupnega poslovanja za podjetja večji kot v primeru drugih organizacijskih instrumentov mednarodnega trženja. Na drugi strani pa so negativni rezultati in posledice neučinkovi...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Šuštar, Boris. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Naše gospodarstvo
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:Skupna vlaganja so specifičen organizacijski instrument vstopa na tuje trge. Zaradi sinergičnosti učinkov so lahko rezultati skupnega poslovanja za podjetja večji kot v primeru drugih organizacijskih instrumentov mednarodnega trženja. Na drugi strani pa so negativni rezultati in posledice neučinkovite organizacije in delovanja skupnih vlaganj za partnerje nedvomno bolj očitne in boleče, saj povzročajo neracionalno porabo časa in stroškov, ki so povezani s skupnimi vlaganji pri trženju. Poleg analize potreb in njihove združljivosti s prispevki podjetij, ki vstopajo v skupno partnerstvo, moramo ugotoviti razlage za veliko število neuspelih skupnih partnerstev v primerjavi z drugimi organizacijskimi instrumenti mednarodnega trženja, npr. z lastnimi tujimi naložbami. Večina neuspelih skupnih vlaganj v svetu in pri nas je posledica nerazumevanja organizacijskih osnov in funkcioniranja organizacijske sestave skupnih podjetij. Podjetja vstopajo v skupno partnerstvo v bistvu nepripravljena, sicer ne v smislu formalne (pravne) organiziranosti, temveč v poslovnem smislu. Običajno ne analizirajo partnerjevih potreb in realne situacije v mednarodnem trženjskem okolju. Iz nepravilne in premalo poglobljene ocene situacije v podjetju in okolju pa izhajajo številna nerazumevanja, napačna ter nerealna pričakovanja, ki ne ustrezajo realnim ciljem, katerim je namenjen ta strateški instrument mednarodnega trženja.
Joint venture is an organisational instrument of international marketing which may be defined as a medium- or long-term project, a contractual association or an investment of various legal forms realising common business objectives of two or more partners from different countries. The essential matter of joint venture is the transfer of resources, human resources and the most of all know-how (technological, marketing, organisational, financial etc.), on the basis of ownership control, management, sharing of profit and business risks. According to the above-mentioned and to the fact that in a business co-operation at least two partners with different (or even contrary) interests and needs are involved, joint venture represents specific and complicated method of entry in international markets. Consequently it is ascertained that organisational complexity and feasibility of the joint venture projects require a firm study and well-founded analysis of key elements needed for the successful joint venture implementation. Therefore, the firms must search for a key to a successfull joint venture operation in detailed, profound and from various aspects analysed joint partnership. The joint partnership, because of its specificity, differs, by all means, from other, mainly co-operative, organisational modes in international marketing.
Fizični opis:str. 331-347.
ISSN:0547-3101