Reševanje slabo definiranih problemov v odrasli dobi : strategije, metakognicija in relativistično mišljenje /

Namen raziskave je bil ugotoviti razvojne spremembe v nekaterih kognitivnih in metakognitivnih komponentah reševanja slabo definiranih problemov v odrasli dobi. Poskusne osebe štirih starostnih skupin (adolescenti, mlajši odrasli, osebe v zreli odrasli dobi in starejši odrasli) so reševale različne...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Bakračevič Vukman, Karin. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Psihološka obzorja
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 02756naa a2200181 ib4500
001 5289480
003 SI-MaCOB
005 20010403000000.0
008 961016s1996 xv |||||||||||||| ||slv c
040 |a PEFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d PEFMB  |e ppiak 
080 |a 159.9 
100 1 |a Bakračevič Vukman, Karin.   |4 aut 
245 0 0 |a Reševanje slabo definiranih problemov v odrasli dobi :   |b strategije, metakognicija in relativistično mišljenje /   |c Karin Bakračevič.  
300 |a str. 5-18. 
520 |a Namen raziskave je bil ugotoviti razvojne spremembe v nekaterih kognitivnih in metakognitivnih komponentah reševanja slabo definiranih problemov v odrasli dobi. Poskusne osebe štirih starostnih skupin (adolescenti, mlajši odrasli, osebe v zreli odrasli dobi in starejši odrasli) so reševale različne slabo definirane probleme, njihovo glasno razmišljanje smo snemali. Po vsakem problemu so subjekti izpolnili tudi vprašalnik metakognitivnih sodb. Pomembne razlike v dosežku so se pokazale pri vseh problemih: najboljše rezultate pri divergentni produkciji so dosegali študentje (mlajši odrasli), najboljše dosežke pri večini dialektičnih problemov pa so pokazali zreli odrasli. Podatki iz vprašalnika metakognitivnih sodb so pokazali, da mlajši in zreli odrasli najtočneje ocenjujejo oz. reflektirajo uporabljene strategije. Zavedanje lastnih mentalnih procesov ob reševanju kaže podobno razvojno krivuljo kot relativistično mišljenje: slabo izraženost v adolescenci, porast v zgodnji odrasli dobi, višek v obdobju zrelosti in upad v pozni odrasli dobi.  
520 |a The aim of the study was to research developmental changes in some cognitive and metacognitive components of solving ill-defined problems during adult development. Subjects of different age (adolescents, students, mature adults and older adults), were solving different ill-defined problems and their thinking-aloud was taped. Further they answered a metacognitive questionnaire. Differences in performance were significant in all problems: best results in divergent production obtained the student-group and best performance on most dialectical problems showed the mature-adults' group. Accuracy of metacognitive statements was significantly better in the mature-adult and the student groups. Awareness of own mental processes during problem-solving showed a similar developmental tendency as relativistic thought: low ability in adolescence, increase in early adulthood, highest point in mature adulthood and decline in late years.  
653 0 |a kognitivni razvoj  |a slabo definirani problemi  |a relativistično mišljenje  |a metakognicija 
773 0 |t Psihološka obzorja  |b [Tiskana izd.]  |d Ljubljana : Društvo psihologov Slovenije, 1992-2012  |x 1318-1874  |g Vol. 5, št. 2 (1996), str. 5-18