Zgodovina obravnave nadarjenih otrok v slovenskih pedagoških revijah od leta 1900 do 1940 /
Zaradi spoznavanja progresivnih psiholoških in pedagoških teženj iz preteklosti so nas na interdisciplinarnem področju nadarjenosti zanimala naslednja raziskovalna vprašanja: Od kod povzeti članki, kdo so avtorji, iz katerih držav so povzete izkušnje, v kakšnih okoliščinah so obravnavani nadarjeni o...
Shranjeno v:
Glavni avtor: | |
---|---|
Format: | Book Chapter |
Jezik: | Slovenian |
Teme: | |
Sorodne knjige/članki: | Vsebovano v:
Sodobna pedagogika |
Oznake: |
Označite
Brez oznak, prvi označite!
|
Izvleček: | Zaradi spoznavanja progresivnih psiholoških in pedagoških teženj iz preteklosti so nas na interdisciplinarnem področju nadarjenosti zanimala naslednja raziskovalna vprašanja: Od kod povzeti članki, kdo so avtorji, iz katerih držav so povzete izkušnje, v kakšnih okoliščinah so obravnavani nadarjeni otroci, kako so pojmovani faktorji razvoja nadarjenih otrok, kako je obravnavano odkrivanje nadarjenih otrok, kako je obravnavano izobraževanje,vzgoja nadarjenih otrok ter kakšna je povezanost s svetovnimi strokovnimi gibanji skrbi za talente? Uporabili smo deskriptivno raziskovalna metoda. Na osnovi dokumentacije objavljenih člankov v pedagoških revijah smo iskali vzročno posledične zveze in oblikovali interpretacijo. Zgodovinsko gradivo smo obravnavali bolj problemsko kot vertikalno spremljanje posameznih vidikov nadarjenosti po različnih zgodovinskih obdobjih. Zajeto je časovno obdobje od leta 1900 do leta 1940. Rezultati prikazujejo dominantno nemški vpliv, po tridesetih letih pa vedno večji delež domačih avtorjev. V člankih se problematika nadarjenosti tesno povezuje s problemi inteligentnosti in merjenjem inteligentnosti, s problemi posebnih šol in s problemi gospodarskega in kulturnega razvoja. On account of awareness of progressive psychological and pedagogical tendencies from the past into the present and future we were, on the interdisciplinary field of giftedness, interested in following research questions: From where do the abstracts derive, who are the authors, from whichcountries do experience derive, in which circumstances are gifted children dealt with, how are development factors of gifted children comprehended, how is the discovering of gifted children dealt with, how is theeducation of gifted children dealt with and what is the connection with world expertly movements concerning talents like? We used a descriptive research method. On the basis of ducumentation of published articles in pedagogical magazines we have searched for casual consecutive connections. Thehistorical material was dealt with rather problematical, vertical following individual viewpoints of giftedness through different historical periods. We took into consideration the period from 1900-1940. The results show a dominating German influence, after 1930 there is however an always bigger number of home authors. The problematic of giftedness is in articles tightly connected with problems of intelligence and measuring of intelligence,with problems of special schools and problems of economical and cultural development. |
---|---|
Fizični opis: | str. 72-83. |
Bibliografija: | Bibliografija: str. 83. |
ISSN: | 0038-0474 |