Optimiranje oblike profila deformabilnega letalskega krila glede na aerodinamične sile = [Form optimization of the deformable airplane wing with regards to the aerodynamical forces] : doktorsko delo /

V delu so podane teoretične osnove obravnavanja interakcije solid-fluid. Tok fluida je obravnavan kot dvodimenzionalen viskozen z uporabo povprečnih Navier-Stokesovih enačb in turbulentnega modela k-e. Deformabilno telo je obravnavano s teorijo velikih premikov in majhnih deformacij. Problem numerič...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Šajn, Viktor. (Author)
Drugi avtorji: Kosel, Franc. (Thesis advisor)
Format: Thesis Knjiga
Jezik:Slovenian
Izdano: Ljubljana : [V. Šajn], 2003.
Teme:
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:V delu so podane teoretične osnove obravnavanja interakcije solid-fluid. Tok fluida je obravnavan kot dvodimenzionalen viskozen z uporabo povprečnih Navier-Stokesovih enačb in turbulentnega modela k-e. Deformabilno telo je obravnavano s teorijo velikih premikov in majhnih deformacij. Problem numeričnega reševanja interakcije deformabilnega krila in toka je reševan z metodo končnih elementov. Izvedena je ocena aerodinamičnih karakteristik glede na parametre deformabilnega krila ter določena območja optimuma. Za verifikacijo rezultatov numerične simulacije so bile narejene meritve na modelu v vetrovniku. Podana je tudi primerjava z znanimi rezultati iz literature.
The thesis gives the theoretical approaches to the problem of solid-fluid interaction. Fluid flow was treat two-dimensional viscous with usage of Reynolds averaged Navier-Stokes equations with turbulent model k-e. Deformable solid was treat with theory of small deformations and large displacements. The problem of deformable wing interaction with fluid was solved with the method of finite elements. The estimation of aerodynamical coefficients regards to the deformable wing parameters was done and the optimal region was estimated. For verification of the numerical simulations the measurements of the model in the wind channel was done. The results are compared with known results from literature.
Fizični opis:XI, 101 f. : graf. prikazi, ilustr. ; 30 cm.
Bibliografija:Bibliografija: f. 96-99 (62 ref.)
Izvleček ; Abstract.