Preoblikovanje evropskih železnic: dostop do železniškega omrežja /

V uresničevanje določil zakonodaje na področju železniškega transporta - smernica 91/440/EEC in smernice iz leta 2001 - so pričele države EU izvajati strukturne reforme na svojih železnicah. Temeljna zahteva v preoblikovanju železnic EU je v razmejitvi železniške infrastrukture in izvajanja prevoza,...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Ogorelc, Anton. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Naše gospodarstvo
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 02704naa a2200205 ib4500
001 6804252
003 SI-MaCOB
005 20030516000000.0
008 030516s2002 xv |||||||||||||| ||slv c
040 |a EPF  |b slv  |c SI-MaIIZ  |e ppiak 
041 0 |a slv  |b slv  |b eng 
080 |a 656.2 
100 1 |a Ogorelc, Anton.   |4 aut 
242 1 0 |a Restructuring the railways in Europe: access to rail infrastructure.  |y eng 
245 0 0 |a Preoblikovanje evropskih železnic: dostop do železniškega omrežja /   |c Anton Ogorelc.  
300 |a str. 592-604. 
520 |a V uresničevanje določil zakonodaje na področju železniškega transporta - smernica 91/440/EEC in smernice iz leta 2001 - so pričele države EU izvajati strukturne reforme na svojih železnicah. Temeljna zahteva v preoblikovanju železnic EU je v razmejitvi železniške infrastrukture in izvajanja prevoza, zagotovljen pa mora biti svoboden dostop do infrastrukture vsem novim prevoznikom. Za svoboden dostop-z alokacijo infrastrukturnih zmogljivosti in zaračunavanjem cene za uporabo vozne poti-skrbi neodvisni infrastrukturni upravljavec. V prispevku je prikazan proces izvajanja določil svobodnega dostopa do infrastrukture v izbranih evropskih državah. Med državami obstajajo pomembne razlike. Omejevalna zakonodaja in praksa izvajanja smernic EU lahko bistveno vplivata na vstop novih železniških prevoznikov v potniškem in tovornem prevozu. 
520 |a The developing European regulatory framework for rail transport - Railway Directive 91/440/EEC and the Railway Infrastructure Package (2001) - has led many EU countries to reform their railways. The principal instruments of restructuring the European railways are the separation of rail track usage from the basic transport function of a rail company as well as granting rail network access to new entrants-third party users. A central condition for non-discriminations is that all essential functions such as the allocation of infrastructure capacity and the setting charges for the use of rail tracks should be carried out by indipendent infrastructure manager as provider and maintainer of safe infrastructure. The paper focuses on the process of implementing the rules of rail network access in a group of the EU countries. The investigation shows that the considerable different national rules on rail network access chances of new train operating companies in goods and passanger transport. 
653 0 |a železnice  |a železniški transport  |a Evropa  |a Evropska unija  |a storitve  |a infrastruktura 
773 0 |t Naše gospodarstvo  |b [Tiskana izd.]  |d Maribor : Ekonomsko-poslovna fakulteta : Društvo ekonomistov Maribor : Ekonomski center Maribor, 1955-  |x 0547-3101  |g Letn. 48, št. 5/6 (2002), str. 592-604