Povezanost med kvaliteto otrokove navezanosti na mater in otrokovim odnosom do vrstnikov, igre in učenja /

V raziskavi, ki jo predstavljam v tem prispevku, sem želela ugotoviti, koliko je kvaliteta otrokove navezanosti na mater povezana z nekaterimi bistvenimi pokazatelji otrokove pripravljenosti za vstop v šolo, kot so odnos do vrstnikov, dela oz. učenja in način igranja. Predstavljam raziskave drugih a...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Cugmas, Zlatka. (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Anthropos
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
LEADER 02850naa a2200217 ib4500
001 6834696
003 SI-MaCOB
005 19980302000000.0
008 980302s1997 xv |||||||||||||| ||slv c
040 |a PEFMB  |b slv  |c SI-MaIIZ  |d PEFMB  |e ppiak 
041 0 |a slv  |b eng 
080 |a 159.92 
100 1 |a Cugmas, Zlatka.   |4 aut 
242 1 0 |a Links between child's attachment to the mother and child's attitude to peers, play and learning.  |y eng 
245 0 0 |a Povezanost med kvaliteto otrokove navezanosti na mater in otrokovim odnosom do vrstnikov, igre in učenja /   |c Zlatka Cugmas.  
300 |a str. 5-14. 
504 |a Bibliografija: str. 14.  
520 |a V raziskavi, ki jo predstavljam v tem prispevku, sem želela ugotoviti, koliko je kvaliteta otrokove navezanosti na mater povezana z nekaterimi bistvenimi pokazatelji otrokove pripravljenosti za vstop v šolo, kot so odnos do vrstnikov, dela oz. učenja in način igranja. Predstavljam raziskave drugih avtorjev, ki so odkrili pomembno zvezo med otrokovim razvojem občutka varnosti v odnosih z materjo in otrokovim socialnim ter spoznavnim razvojem. Sledi predstavitev raziskave, ki sem jo izvedla z materami 100 otrok, ki so obiskovali program priprave za vstop v šolo oz. prvi razred osnovne šole. Kvaliteto otrokove navezanosti na mater sem ugotavljala z dvema ocenjevalnima lestvicama, ki sta zajemali otrokovo obnašanje do matere v stresnih situacijah. Rezultati raziskave so potrdili pričakovanja, saj sem ob uporabi drugačne metodologije od že uveljavljene odkrila številne pomembne zveze med obravnavanimi spremenljivkami.  
520 |a The author's intention in the research presented in this paper was to determine the extent of the link between a child's attachment to the mother and certain fundamental indicators of a child's readiness to enter school, such as attitude towards peers, work or learning and manner of play. Research by other authors is presented which discovered a significant link between a child's development of a sense of security in relations with the mother and the child's social and cognitive development. This is followed by a presentation of research conducted with the mothers of 100 children attending a school entry programme or the first year at primary school. The quality of the child's attachment to the mother was determined using two estimation scales which coveres the child's behaviour towards the mother in stressful situations. The results of the research confirmed the author's expectations, as the use of other methodologies on research implemented before revealed a number of important links between the variables discussed.  
653 0 |a psihologija otroka  |a razvojna psihologija  |a navezanosti  |a otroci 
773 0 |t Anthropos  |d Ljubljana : Društvo psihologov Slovenije : Slovensko filozofsko društvo, 1969-  |x 0587-5161  |g 29, št. 4/6 (1997), str. 5-14