Nelinearni model linearnega sinhronskega reluktančnega motorja: analiza stroja /

Če želimo določiti model katerega koli stroja, je gotovo prvi korak analiza tega stroja. V delu je predstavljena analiza linearnega sinhronskega reluktančnega motorja (LSRM). Za matematično predstavitev reluktančnih strojev je še posebej primeren koordinatni sistem, ki je definiran s smerjo največje...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Main Authors: Štumberger, Gorazd. (Author), Štumberger, Bojan. (Author), Dolinar, Drago, 1953- (Author)
Format: Book Chapter
Jezik:Slovenian
Teme:
Sorodne knjige/članki:Vsebovano v: Elektrotehniški vestnik
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:Če želimo določiti model katerega koli stroja, je gotovo prvi korak analiza tega stroja. V delu je predstavljena analiza linearnega sinhronskega reluktančnega motorja (LSRM). Za matematično predstavitev reluktančnih strojev je še posebej primeren koordinatni sistem, ki je definiran s smerjo največje magnetne prevodnosti - os d in s smerjo najmanjše magnetne prevodnosti - os q. Magnetni sklepi v osi d, magnetni sklepi v osi q, potisne sile in sile trenja LSRM so podani v celotnem delovnem območju stroja kot funkcije položaja in tokov v oseh d in q. Predstavljeni rezultati kažejo, da so magnetni sklepi in potisne sile LSRM močno in nelinearno odvisni od tokov v oseh d in q. Potisne sile so močno in nelinearno odvisne tudi od položaja, medtem ko so magnetni sklepi od položaja le malo odvisni. Zato dajo sicer uveljavljene enačbe za izračun potisnih sil LSRM z uporabo magnetnih sklepov le povprečno vrednost sile, kar pomeni, da jih ni priporočljivo uporabiti tam, kjer so zahtevane natančne vrednosti potisne sile v odvisnosti od položaja.
Linear synchronous reluctance motors (LSRM), works [1] to [9], and rotary synchronous reluctance motors, works [10] to [15], are not unknown although they are not common in industrial applications. Authors in the mentioned works use different analytical, experimental and numerical methods to analyse motors, but in none of these works a complete motor analysis is made. This work focuses on the analysis of LSRM flux linkages, thrusts and friction forces in the entire operating range. The analysis is performed using experimental methods and Finite Element Method (FEM) based numerical methods. experimantally determined positions and current dependet flux linkages, motor thrusts and friction forces are presented in Figures 2 and 3, 6 and 7. The experimentally determined and by the Maxwell's stress Tensor Method calculated thrusts are compared with the thrusts calculated form flux linkages determined experimentally and calculated by the FEM. Results presented in figure 8 show that the calculation of thrusts from flux linkages gives only average values of thrusts. They should be used carefully especially when the accurate position dependent thrusts are required. Results presented in the paper will be used to improve model of the mechanical subsystem and an iron model of the LSRM.
Fizični opis:str. 247-252.
ISSN:0013-5852