Isaac Posch in njegov glasbeni opus : doktorska disertacija /

Študijo uvaja zgodovina raziskav o življenju in delu Isaaca Poscha. Osrednji del je razdeljen na tri področja. Prvo obravnava skladateljev življenjepis v kulturno-zgodovinskem okviru tistega časa. Drugo je analitično-komparativna študija njegovih inštrumentalnih skladb (zbirk Musicalische Ehrenfreud...

Popoln opis

Shranjeno v:
Bibliografske podrobnosti
Glavni avtor: Kokole, Metoda. (Author)
Drugi avtorji: Sivec, Jože. (Thesis advisor)
Format: Thesis Knjiga
Jezik:Slovenian
Izdano: [Ljubljana : M. Kokole], 1998.
Teme:
Oznake: Označite
Brez oznak, prvi označite!
Opis
Izvleček:Študijo uvaja zgodovina raziskav o življenju in delu Isaaca Poscha. Osrednji del je razdeljen na tri področja. Prvo obravnava skladateljev življenjepis v kulturno-zgodovinskem okviru tistega časa. Drugo je analitično-komparativna študija njegovih inštrumentalnih skladb (zbirk Musicalische Ehrenfreudt; 1618 in Musicalische Tafelfreudt; 1621), ki vključuje tudi pretres pomena zbirke Musicalische Ehrenfreudt v kontekstu štirih najzgodnejših zbirk t. i. variacijskih suit; posamezni plesi so predstavljeni tudi v svoji praktični pesni funkciji. Tretje področje raziskav je osredotočeno na Poscheve motete za en do štiri glasove in continuo iz zbirke Harmonia concertans (1623). Umešča jih med najzgodnješte točke iz skladateljeve biografije in analiz njegovih del ter opravičuje njegovo mesto v slovenskem glasbenem zgodovinopisju ter predlaga večje upoštevanje njegovega mesta v zgodovini avstrijske in nemške glasbe. Osrednje besedilo v šestih poglavjih spremlja biografija uporavljenega gradiva in literature ter dodatki, med katerimi so transkripcije vseh arhivskih dokumentov in uvodnih skladateljevih glasbenih zbirk.
The study is introduced by a history of research on Isaac Posch's life and works. The main part is divided in three areas. The first one is dealing with composer's life in ist historical and cultural context. The second is an analytical and comparative study of his instrumental pieces - from the collections Musicalische Ehrenfreudt (1618) and Musicalische Tafelfreudt (1621) - including a contextual setting of his suits from the Musicalische Ehrenfreudt among the earliest collections of the called "variation suites"; separate dances are research also from the viewpoint of their functional dance use. The third area of research focuses on posch' motets for one to four voices and continuo - from the collection Harmonia concertants (1623), placing them among the earliest Italianized monodic motets printed in Germany. The conclusive chapter resumes the main points of Posch's biography and musical works, justifies his already established place in the Slovenian musical history and proposes the position that Isaac Posch would be justified to hold in the history of Austrian and German music. The main text in six chapters is accompanied by extensive bibliography and general addenda including transcriptions of all archival documents and introductory texts to his musical collections.
Opis knjige/članka:Opombe na dnu večine strani.
Fizični opis:343 f. : ilustr., note ; 30 cm.
Bibliografija:Bibliografija: f. 318-343.